تغییر رنگ شیر مادر به ما چه می‌گوید؟
نوشته شده توسط : تریبون

قبل از اینکه شیردادن را آغاز کرده باشید، احتمالا فرض می‌کردید که شیر مادر همیشه سفید است اما کم‌کم تصور شما تغییر خواهد کرد. نگران نباشید زیرا کاملاً طبیعی است که شیر مادر تغییر رنگ دهید.  بسته به مدت زمانی که شیر می‌دهید، شیر مادر به طور معمول با رنگ زرد تا رنگ مایل به آبی سفید است. رنگ شیر مادر بر اساس عواملی تغییر می‌کند و در اغلب مواقع بی‌ضرر است.

چه رنگ شیری طبیعی است؟

شیر هر زن متفاوت است و انواع مختلفی از شیرها می‌توانند طبیعی باشند. در حقیقت در روزهای اولیه یا هفته‌های اول پس از زایمان رنگ شیر شما تغییر خواهد کرد. آغوز یا شیری که در ساعت‌های اول پس از تولد کودک به وجود می‌آید به زردی نزدیک است. شیری که تا ۱۰ الی ۱۴ روز پس از زایمان وجود دارد، ممکن است رنگ نارنجی داشته باشد. شیر بالغی که تقریبا در پایان هفته دوم بعد از زایمان به وجود می‌آید سفید یا مایل به آبی است.

شیر بالغ نیز می‌تواند به علت خوردن غذای خاص یا مصرف مکمل یا داروهایی تغییر رنگ دهد. معمولاً در اغلب مواقع اتفاق نگران‌کننده‌ای نیست و پس از دو روز به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

رنگ‌های مختلف شیر مادر به چه معنا است؟

شیر زرد یا نارنجی: ممکن است آغوز و شیر مادر تا دو هفته به رنگ زرد یا نارنجی باشد. رژیم غذایی شما در تغییر رنگ شیر مادر موثر است. اگر غذاهای زرد یا نارنجی مانند هویج مصرف کرده باشید، شیر بالغ نیز می‌تواند زرد یا نارنجی شود. شیری که در یخچال قرار می‌دهیم نیز می‌تواند زرد شود. یکی دیگر از دلایلی که موجب زرد شدن شیر می‌شود، انجماد آن است. اگر شیر خود را در یخچال یا فریزر قرار دادید و یخ زده است، احتمالا رنگ آن نیز به زردی و نارنجی میل کند.

شیر سبز: خوردن غذاهای سبز در مقادیر بالا مانند اسفناج می‌تواند شیر شما را به رنگ سبز متمایل کند. مصرف مکمل‌های خاص مانند کلرلا نیز موجب سبز شدن شیر شما می‌شوند.

شیر صورتی مایل به قرمز یا قهوه‌ای: اگر شیر شما به رنگ صورتی مایل به قرمز یا قهوه‌ای درآمده باشد، این می‌تواند نشانه خون در شیر باشد که به علت ترک خوردگی نوک سینه یا افزایش جریان خون در آن باشد که در اوایل شیردهی کاملا طبیعی است. اما گاهی اوقات شیر آغشته به خون می‌تواند ناشی از یک مشکل اساسی در سلامت باشد. در این مواقع و با تکرار این اتفاق با پزشک خود مشورت کنید. در نظر داشته باشید که چغندر و مواد غذایی با رنگ مصنوعی می‌توانند شیر شما را به رنگ قرمز یا قهوه‌ای درآورند.

 

تغییر رنگ شیر مادر

 

شیر سیاه: اگر رنگ شیر شما به سیاه نزدیک شده است، می‌توانید مطمئن باشید که این اتفاق به علت خوردن قرص‌هایی مخصوصا در گروه آنتی‌بیوتیک‌ها برای شما رخ داده است. توجه داشته باشید قبل از خوردن داروهای آنتی بیوتیک به پزشک خود اطلاع دهید که در حال شیردهی هستید تا گزینه‌های جایگزین بهتری برای شما در نظر گرفته شود.

برای مشاهده مطالب بیشتر ( شیر مادر ) میتوانید از سایت آکاس دیدن کنید.

منابع: whattoexpect، healthline





:: برچسب‌ها: تغییر رنگ شیر مادر , آکاس ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: